tisdag 5 februari 2013

Det tjuter nå förskräckligt i öronen och i hela huvudet idag,riktigt öm i skinnet och armbågarna värker så jag kunde inte ligga kvar i sängen fast jag är otroligt trött och hade helst sovit vidare nån timme till!

Ute snöar det och det har kommit en hel del snö sen i går kväll.Jag ska snart hoppa in i duschen ett måste idag kan inte skjuta på det nån mer dag,det är också en baksida av att vara utmattad,jag struntar i min hygien för så länge jag inte behöver gå utanför dörren eller träffa nån så behöver jag inte duscha,känns det som.Innan jag blev sjuk duschade jag varje dag ofta två gånger,en gång efter jobbet och en gång efter träning!!!Det är som dagarna bara går och jag tänker inte på det eller jag kommer bara inte in i duschen,jag har läst att det är vanligt att man inte sköter sin hygien i min situation!Jag hör ofta att jag ser så fräsch ut och att det inte syns hur jag mår...Inte så konstigt för jag har duschat,fixat håret,sminkat mig och valt kläder med omsorg innan jag går utanför dörren.En vän frågade mig en gång om jag gör det för min eller andras skull,jag var inte riktigt ärlig mot henne men jag gör det för allas skull,för min och andras skull,jag behöver inte undra och tänka på om jag luktar illa när jag är bland folk!
Usch så hemskt det känns nu när jag skrivit om det,jag har handsvett och funderar om jag törs publicera det här inlägget!!!Jag får se det som att jag tagit ännu ett kliv i mitt accepterande,att så här är det...
När jag har duschat och gjort mig i ordning ska jag åka in till stan,planen är att jag tänkte titta in i nån butik om jag hittar nåt fint att ha på mig till helgens kryssning och om jag inte orkar det eller struntar i det så ska jag iallafall hälsa på Jennie i hennes blomsterbutik.Halv fyra ska jag på självhjälpsgruppen,har börjat i en ny för jag kände att jag var i behov av det och för att jag har ett behov av att prata och att inte känna mig ensam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar